Chatboty na Messengerze w rekrutacji i employer brandingu

W ostatnich miesiącach słyszałeś/aś o chatbotach co najmniej kilka razy, prawda? Tego typu rozwiązania na stałe zagościły w średnich i dużych firmach – także w działach dot. pozyskiwania kandydatów, komunikacji wewnętrznej oraz budowania wizerunku firmy jako pracodawcy.
Zapraszamy Cię do zamówienia warsztatów zamkniętych, podczas których przybliżmy potencjał tego typu rozwiązań i nauczymy korzystać z niego w praktyce.

Podczas warsztatów przekażemy Tobie i Twojemu zespołowi pakiet inspiracji oraz konkretną wiedzę związaną z tworzeniem chatbotów. Co najważniejsze, wychodząc z warsztatów będziecie potrafili stworzyć własnego chatbota na Facebooku, z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi takich jak Chatfuel i Manychat, który przeniesie Twoją komunikację HR/EB na wyższy poziom.

 

CELE I EFEKTY, CZYLI DO CZEGO DOPROWADZI TEN WARSZTAT?

  • Poznasz najpopularniejsze zastosowania chatbotów oraz 14 powodów, dla których są one coraz chętniej wykorzystywane przez specjalistów ds. marketingu, a także specjalistów HR i EB.
  • Nauczysz się obsługi narzędzia Chatfuel lub Manychat, dzięki czemu będziesz potrafił/a samodzielnie tworzyć chatboty, które zajmą się za Ciebie spersonalizowaną wysyłką treści do konkretnych kandydatów, pracowników i nie tylko.
  • Zapoznasz się z najlepszymi polskimi i zagranicznymi przykładami chatbotów na Messengerze (także tych będących częścią działań employer brandingowych i rekrutacyjnych).
  • Stworzysz kompletny projekt/brief chatbota oraz przygotujesz plan jego tworzenia i wdrożenia.
  • Otrzymasz listę narzędzi do samodzielnego tworzenia chatbotów, a także listę podmiotów, które będą mogły Cię wspomóc w tym procesie.
  • Będziesz znał/a wady i zalety najpopularniejszych rozwiązań wykorzystywanych do tworzenia chatbotów, dowiesz się czy i w jaki sposób warto współpracować z agencją.
  • Poznasz bezpłatne narzędzia, które ułatwią Ci tworzenie atrakcyjnych materiałów dla Twojego chatbota (i nie tylko).
  • Poznasz miejsca, z których razem z zespołem będziecie mogli czerpać inspiracje oraz społeczności, które w razie problemów z chatbotem chętnie Wam pomogą.

 

DLA KOGO JEST TEN WARSZTAT?

Warsztaty dedykujemy szczególnie osobom, które:

  • są odpowiedzialne za komunikację z kandydatami, pracują w działach rekrutacji, marketingu, komunikacji i obsługi klienta lub agencjach rekrutacyjnych,
  • prowadzą działania rekrutacyjne w branżach charakteryzujących się niedoborem wykwalifikowanych pracowników, w których trudno zdobyć uwagę kandydatów,
  • chcą dopasować komunikację do kandydatów, a tym samym zwiększyć jakość oraz skuteczność swoich procesów rekrutacyjnych,
  • pracują nad employer brandingiem swojej agencji i szukają rozwiązań, które przyniosą im realne efekty.

 

AGENDA WARSZTATÓW

Program każdego szkolenia zamkniętego dopasowany jest do potrzeb Twoich i Twojego zespołu. Poniżej znajdziesz ogólną agendę, którą z przyjemnością dostosujemy do celów, które chcesz osiągnąć.

 

MODUŁ I
Co warto wiedzieć o chatbotach? Trochę wiedzy i przykładów.

  • Skąd taka popularność chatbotów? 14 powodów “za”.
  • Chatboty na Messengerze vs. inne sposoby komunikacji.
  • Możliwe zastosowania chatbotów, inspiracje.
  • Przegląd case study wybranych wdrożeń.
  • Boty na innych platformach – przegląd rozwiązań.

MODUŁ II
Jak zabrać się za tworzenie chatbota?

  • Poznaj grupę docelową – dla kogo tworzysz bota?
  • Projektowanie osobowości chatbota – kluczowe elementy.
  • Jak “podróżują” użytkownicy? Projektowanie skryptów rozmowy.
  • Narzędzia ułatwiające tworzenie angażujących treści.
  • Wybór platformy – wady i zalety dostępnych na rynku rozwiązań.

MODUŁ III
Praktyczna praca w narzędziu. Tworzymy chatbota w narzędziu.

  • Konfiguracja strony na Facebooku pod kątem wdrożenia chatbota.
  • Zakładanie i konfiguracja konta w narzędziu Chatfuel/Manychat.
  • Przegląd możliwości narzędzia – co będzie potrafił Twój chatbot?
  • Przegląd możliwości platformy Messenger – rodzaje treści.
  • Tworzenie wiadomości powitalnej i domyślnych odpowiedzi.
  • Wdrażanie skryptów konwersacji – projektujemy rozmowę z użytkownikiem.
  • Sztuczna inteligencja w praktyce – jak ją skonfigurować, o czym pamiętać.
  • Pamięć chatbota – wykorzystanie atrybutów i segmentowanie użytkowników.
  • Tworzenie subskrypcji i wysyłanie newslettera.
  • Tworzenie quizów i ankiet za pośrednictwem chatbota.
  • Integracja chatbota z Twoją skrzynką mailową, Google Drive i innymi narzędziami.
  • Testy chatbota i uruchomienie na stronie docelowej – wskazówki.

MODUŁ IV
Rady i wskazówki na przyszłość.

  • Dobre praktyki podczas tworzenia chatbotów – o czym pamiętać?
  • Promocja chatbota – przegląd dostępnych możliwości.
  • Źródła wiedzy – raporty, poradniki, blogi i społeczności skupione wokół chatbotów.
  • Materiały dodatkowe – agencje i osoby godne polecenia.

 

FORMA WARSZTATÓW (do wyboru)

Zamknięte warsztaty modułowe – idealne dla dużych zespołów (od 3 do około 12 osób w grupie). Dopasowujemy je do potrzeb każdego zespołu, materiał dzielimy na niezależne moduły i możemy je zrealizować zarówno w siedzibie Klienta, jak i poza nią (np. podczas firmowego wyjazdu integracyjnego). Również czas trwania dopasowujemy ściśle do dostępności Twoich ludzi – możemy przeprowadzić zarówno szkolenia całodniowe, jak i kilkugodzinne.

Konsultacje warsztatowe – to świetne rozwiązanie dla osób indywidualnych i małych zespołów (maks. 2 osoby), które zamiast szkoleń otwartych wolą efektywną pracę z trenerem dostępnym tylko dla nich. Jest to możliwe dzięki bezpośrednim spotkaniom lub rozmowom via Skype, w czasie których pracujemy warsztatowo i realizujemy indywidualne programy szkoleniowe, np. tworzymy chatbota od A do Z.

Skontaktuj się już dziś, aby zarezerwować termin warsztatów
+ 48 505 813 689, zyta@lightness.pl

Szukasz wiedzy na inny temat? Odezwij się do nas!